Pages

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 04, 2014

~TABAH DAN SABAR~

Assalamualaikum...

lama benor tak update blog nie, mmg naik sawang berkilo2 dah hehe
topik nk kupas dlm update ni adalah mengenai tabah dan sabar. tabah itu dimana kita harus kuat dan kuat utk menghadapi situasi yg betul2 menguji diri kita. tabah itu bila mana kita masih boleh tersenyum di saat hati kita teruji...tabah akan mengajar kita bersabar. sabar adalah perkara yg senang disebut tapi amat pyh sebenrnya nak buat. sabar yg sebenar2 dapat memberi ketenangan dan kelapangan pada diri kita. tp tu la sabar pun ada hadnya....tabah pon ada hadnya...sampai satu ketika mungkin kita akn lemah dan tak dapat bertahan...alhamdulillah...kuatnya kita bila kita sedar ALLAH MAHA MELIHAT.MAHA MENDENGAR, MAHA MENGETAHUI SEGALA SESUATU...takkan terjadi suatu benda di luar ketetapan ALLAH...

Nikmat itu ujian, musibah itu ujian...kita harus ingt tu...bukan musibah saja ujian kita...adakala ALLAH bagi byk nikmat...kena jaga2 beringt2...ingt ALLAH byk2...dlm nikmat tu ada juga terselit ujian buat kita. Semua harus kembali pada DIA....apa jua yg jadi hanya nk mengingatkan kita pada ALLAH...hanya nak kita sedar ada slh ada silap dlm perbuatan, percakapan kita....

Lalai dan leka itu tak lekang dari kita manusia...sbb tu kena pesan memesan...sbb tu kena ingat mengingat, sbb tu kena tegur menegur..in sha ALLAH..semua akan jadi baik...tapi tegur harus kena cara..harus ada adab...harus ada mula dan akhir...yg tu penting jugak =)

Alhamdulillah...hidup makin bertmbah baik bila kita sntiasa bersederhana....kita bersyukur..kita bersedekah...ALLAH akan bantu kita...yakinlah dgn ALLAH..kita bergantung kepada DIA..DIA akan tlg kita..inshaALLAH...

Sekadar renungan dan perkongsian pendek dlm menghadapi hidup nie...smoga apa yg kita buat ALLAH redha..amiin ~


*********************************************************************************
P/S IKLAN SAT NO

JOM SINGGAH KE PAGE SWEET COLLECTION


PAGE FACEBOOK SWEET COLLECTION UTK LIHAT PELBAGAI KOLEKSI PAKAIAN MENARIK...

No comments:

NAK REZEKI MURAH TAK?

LINKAGE~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email