Pages

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 11, 2012

~10.2.12~detik utk permulaan kehidupan baru =)

~Assalamualaikum readers...~

Alhamdulillah syukur pada ALLAH...pada tarikh nie kami mengikat janji dan akan melangkah ke hidup baru yg lebih di berkati dan dirahmati...alhamdulillah smua berjln lancar...mmg ketaq jugak  bila cincin dihulur ke jari...hanya ALLAH yg tahu betapa sebaknya d dada di kala itu....moga aku akan menjadi teman hidup dia hingga hujung nyawaku amiin..~

apa itu pertunangan dalam Islam?

> Ikatan pertunangan bermakna persetujuan perempuan dan lelaki berkahwin pada suatu masa ditetapkan. Namun, ikatan pertunangan bukanlah sebagai kebenaran membolehkan lelaki dan perempuan bergaul bebas.

Ikatan pertunangan sekadar satu perjanjian antara lelaki dan perempuan yang setuju menjadi suami isteri pada masa akan datang. Ibu bapa yang menggalak atau membiarkan anak mereka bebas bergaul dengan tunang akan menanggung perbuatan dosa yang dilakukan oleh anaknya. 


Nabi SAW sendiri ada mengingatkan kepada kita:
“Rahsiakan pertunangan dan iklankan (maklumkan) tentang perkahwinan”(Hadith riwayat Ahmad dari Abdullah bin Zubair Radhiyallahu ‘anhu, dan disahihkan oleh al-Albani di dalam Irwa’ al-Ghalil)

khitbah.jpg (600×450)
YA ALLAH...BERKATI DAN RAHMATI KEHIDUPAN KAMI...LINDUNGI KAMI DR AZAB API NERAKA DAN FITNAH DUNIA..KUATKAN IMAN KAMI DAN KESABARAN KAMI UTK MENGHADAPI APA JUA MEHNAH....AMPUNKAN SGALA DOSA2 ATAS KELALAIAN KAMI...AMIIN~

No comments:

NAK REZEKI MURAH TAK?

LINKAGE~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...