Pages

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 21, 2009

1 ramadhan 1430H

Assalamualaikum....

mlm ni ada byk masa skt nk bercrita sbb esok cuti...dan esok merupakn hari pertama puasa...
tadi pas exam depa nak buat jugak solat terawih so ikut ja la...kalo depa x bt pon...ana buat ja dlm bilik....dh biasa kan mcm tu...
harap2 d beri kekuatan utk esok...x mau lembik2....nak semangat hehehe
seronoknya nak puasa....dh lama tunggu..alhamdulillah masih d beri peluang lg utk jalani ibadah nie...ku berharap sgt puasa thn nie lebih baik dari puasa yg lepas2...yg ku rasa amatlah tidak begitu memuaskan bgku...

utk sahur aku dh beli nasik....sronok nak bgun sahur aih...hehe
mata dh ngntok nie..tapi xpa nak luang skt utk jariku menulis2...
abg balik kg...jeles ngat...huk222
nak balik gak...
kol mas,kol ila,kol kak,kol bapak.....heheee
sronok nak ucp slmt berpuasa...
apapun tetapkan niat...kurgkan amalan yg bleh kurgkan pahala puasa
yg tu kena jaga....kdg2 terlepas gak ckp mcm2...
so kena kurgkan bercakap....
lebihkan berzikir...


::::::::: di sini ada sedikit renungan utk kita bersama ::::::::

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu siangnya engkau sibuk berzikir
tentu engkau tak akan jemu melagukan syair rindu
mendayu..merayu...kepada-NYA Tuhan yang satu
andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu solatmu kau kerjakan di awal waktu
solat
yang dikerjakan...sungguh khusyuk lagi tawadhu'
tubuh dan qalbu...bersatu memperhamba diri
menghadap Rabbul Jalil... menangisi kecurangan janji
[sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku...
kuserahkan hanya kepada Allah Tuhan seru sekalian alam]

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tidak akan kau sia siakan walau sesaat yang berlalu
setiap masa tak akan dibiarkan begitu saja
di setiap kesempatan juga masa yang terluang
alunan Al-Quran bakal kau dendang...bakal kau syairkan


andai kau tahu ini Ramadhan terakhir

tentu malammu engkau sibukkan dengan
bertarawih...berqiamullail...bertahajjud...
mengadu...merintih...meminta belas kasih
"sesungguhnya aku tidak layak untuk ke syurga-MU
namun...aku juga tidak sanggup untuk ke neraka-MU"


andai kau tahu ini Ramadhan terakhir

tentu dirimu tak akan melupakan mereka yang tersayang
mari kita meriahkan Ramadhan
kita buru...kita cari...suatu malam idaman
yang lebih baik dari seribu bulan


andai kau tahu ini Ramadhan terakhir

tentu engkau bakal menyediakan batin dan zahir
mempersiap diri...rohani dan jasmani
menanti-nanti jemputan 'Izrail
di kiri dan kanan ...lorong-lorong redho Ar-Rahman


Duhai Ilahi....
andai ini Ramadhan terakhir buat kami
jadikanlah ia Ramadhan paling bererti....paling berseri...
menerangi kegelapan hati kami
menyeru ke jalan menuju redho serta kasih sayangMu Ya Ilahi
semoga bakal mewarnai kehidupan kami di sana nanti


Namun teman...
tak akan ada manusia yang bakal mengetahui
apakah Ramadhan ini merupakan yang terakhir kali bagi dirinya
yang mampu bagi seorang hamba itu hanyalah
berusaha...bersedia...meminta belas-NYA



andai benar ini Ramadhan terakhir buat kita
MAAFKAN SEMUA KESALAHAN YANG PERNAH
DILAKUKAN


Sempena akan tibanya bulan Ramadhan yang tidak lama lagi saya terlebih dahulu memohon maaf jika saya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahupun yang di sengaja, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk , diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, insyaallah. Saya juga memohon dihalalkan semuanya.
Saya juga telah memaafkan saudara saudari dan telah menghalalkan segalanya

" SALAM RAMADHAN BUAT SEMUA TEMAN²"






No comments:

NAK REZEKI MURAH TAK?

LINKAGE~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email